powrót

Społeczna odpowiedzialność biznesu lidera branży mięsnej, czyli w jaki sposób Sokołów zaspokaja apetyt na lepsze jutro

W Sokołowie S.A. czujemy się odpowiedzialni za ludzi, na rzecz których pracujemy, i za środowisko, w którym działamy. Dlatego bardzo ważne są dla nas bezpieczeństwo i jakość produkcji, wysokie standardy hodowli i godne traktowanie zwierząt. Z szacunku dla środowiska wprowadziliśmy także ograniczenia emisji CO2 do atmosfery – a to tylko część działań w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Całość działań została włączona w kampanię „Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro”.

Rdzeń kampanii stanowią podejmowane dotychczas przez firmę inicjatywy z obszaru CSR, a dopełnieniem są tematyczne spotkania i warsztaty dotyczące zdrowego i smacznego odżywiania, które są prowadzone, by móc pełniej realizować założenia społecznej odpowiedzialności biznesu, a także dążyć do stworzenia smakowych ideałów. Mianem „dobrego jedzenia” określić można wyroby, które charakteryzują się nie tylko odpowiednimi walorami odżywczymi, ale też pochodzą z bezpiecznego i zaufanego źródła, a ich produkcja odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów. Jak odnaleźć je na sklepowej półce i jak należy je przyrządzić, by nie straciły swoich cennych właściwości? Na te pytania odpowiedź pomoże znaleźć firma Sokołów S.A., która – zgodnie z ideą kampanii „Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro” – wdraża szereg działań udoskonalających produkcję wyrobów i podnoszących ich jakość oraz dzieli się najbardziej aktualną wiedzą o żywieniu.

Ważny jest każdy krok

Nasza kampania to odpowiedź na rosnące oczekiwania społeczeństwa dotyczące zdrowego odżywiania. Coraz więcej osób chce wiedzieć, co kryje się za etykietami produktów i jak należy komponować menu, by było właściwie zbilansowane. Od rodzaju diety zależy nie tylko to, czy będziemy mieć smukłą sylwetkę, ale przede wszystkim nasze zdrowie. Dostarczanie odpowiednich składników odżywczych to tylko jeden z problemów, który będziemy poruszać w kampanii „Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro”. Zależy nam też na utrwaleniu w świadomości odbiorców, dlaczego istotne jest wybieranie żywności z bezpiecznego źródła i jak nasze codzienne wybory żywieniowe mogą wpływać na przyszłość każdego z nas – mówi Marcin Bałanda, Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji.

Dla jedzenia, dla przyszłości

Zgodnie z ideą kampanii „Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro”, Sokołów S.A. wdraża szereg inicjatyw, których celem jest zapewnienie odbiorcom najwyższej jakości wyrobów, a także poprawa środowiska. – Kampania CSR „Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro” jest częściowo podsumowaniem naszych dotychczasowych działań związanych z doskonaleniem wyrobów i zmianami, które np. ograniczają emisję do atmosfery CO2. Warto wspomnieć choćby o programie bezpośredniej współpracy z rolnikami „Razem w przyszłość”, który gwarantuje pełną kontrolę warunków hodowli i zapewnia dobrostan zwierząt, czy wymianie kotłowni węglowych na gazowe. Dbałość o hodowlę, bezpieczną produkcję, środowisko, ale i inwestowanie w stały rozwój pracowników i infrastruktury sprawiają, że nasi odbiorcy otrzymują mięso i wędliny najwyższej jakości, wyprodukowane z poszanowaniem wspólnego dobra – mówi Marcin Bałanda.

Dla Sokołowa priorytetem jest bezpieczeństwo produktów dostarczanych konsumentom. – We wszystkich naszych zakładach wdrożyliśmy System Zarządzania Jakością, odpowiadający globalnie uznanym standardom BRC i IFS, uwzględniających zarówno wymagania prawa żywnościowego, jak i wymagania odnoszące się do etycznych aspektów funkcjonowania firmy. Jakość i efektywność funkcjonowania systemów jest cyklicznie weryfikowana i certyfikowana przez zewnętrzne firmy audytorskie, akredytowane przez właścicieli wspomnianych standardów – dodaje Antoni Gibowicz, lekarz weterynarii i Pełnomocnik Zarządu ds. Systemu Zarządzania Jakością.

Solidna porcja wiedzy

Jednym z filarów kampanii CSR „Zaspokajamy apetyt na lepsze jutro” jest promowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety. Tymi tematami zajmują się eksperci biorący udział w warsztatach z cyklu Akademia Smaku. Wśród nich znajduje się m.in. Dominik Moskalenko, szef kuchni, który fachu uczył się w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii, gdzie miał okazję gotować dla takich osobistości, jak królowa Elżbieta czy David Beckham. Dominik Moskalenko obecnie jest doradcą kulinarnym Grupy Sokołów. Producent planuje także współpracę z blogerami i influencerami związanymi z tematyką gotowania i odżywiania.

Akademia Smaku to również szereg pomysłów na smakowite przepisy i wspólne dyskusje o pysznych i zdrowych potrawach. O produktach wysokiej jakości, które są ważne dla naszego zdrowia, oraz o środowisku i o tym, jak o nie dbać, zaczynając od naszych kuchni, będziemy rozmawiać podczas najbliższych warsztatów z cyklu Akademii Smaku. Te odbędą się 13 marca pod hasłem „No waste”.

Każdy jest dla nas ważny

Zdrowa dieta bazująca na smacznych, z pieczołowitością przygotowywanych produktach to nie tylko domena ważna dla młodych i aktywnych. – Sokołów S.A. podejmie się ponadto tematów trudnych, ale istotnych dla społeczeństwa. Mowa tu o diecie dla seniorów czy osób chorujących na cukrzycę. Panele poświęcone tym zagadnieniom będą również częścią warsztatów z cyklu Akademia Smaku – dodaje Marcin Bałanda.

Zdrowa dieta ma niebagatelne znaczenie dla jakości naszego życia. Szczególnie ważna jest dla osób o specyficznych potrzebach i wymaganiach kulinarnych. Dlatego Sokołów S.A. angażuje się w edukację, ucząc podczas warsztatów, jak przygotować proste, smaczne, ale jednocześnie pełnowartościowe posiłki odpowiednie dla diety seniorów.

 Z drugiej strony w Sokołowie prowadzimy działania promujące zmianę nawyków żywieniowych dla diabetyków, jednocześnie proponując im próbowanie nowych produktów i potraw, które dobrze wkomponowałby się w ich wymagającą dietę. Efektem pierwszych działań było opracowanie miniporadnika dla osób z cukrzycą i edukacja na temat „Mięsa i wędlin w diecie cukrzycowej”. By skorzystać ze specjalnie opracowanych na rzecz diabetyków przepisów, wystarczy zajrzeć na stronę www.menudiabetyka.pl.