„Kosmiczny wykop” Sokołów sponsorem serialu animowanego

Niedzielne poranki i popołudnia w programie telewizyjnym to czas dla rodziny, a szczególnie dla najmłodszego widza. Właśnie z myślą o nim powstała animacja, jakiej w Polsce jeszcze nie było. „Kosmiczny wykop” to kreskówka, w której głównym bohaterem jest piłkarska gwiazda światowego formatu – Robert Lewandowski! Sponsorem serialu jest firma Sokołów.

Akcja kreskówki rozpoczyna się w kosmosie, gdzie w odległej o milion lat świetlnych galaktyce, na sztucznej asteroidzie Spaceball, odbywają się międzygwiezdne mistrzostwa w futbolu, zwane Galaktyczną Ligą. Na te zawody najbardziej rozwinięte cywilizacje wystawiają swoje drużyny, by zdobyć puchar rozgrywek nie z tego świata. Niestety, sytuacja na kosmicznym boisku z roku na rok jest coraz gorsza – piłkarze zapominają o zasadach gry fair play, stosując coraz większy wachlarz sztuczek i fauli.

Po kilku latach bezczynności Międzygwiezdna Federacja Piłki Nożnej decyduje się położyć kres niesportowemu zachowaniu zawodników. Działacze dochodzą do wniosku, że kryzys zażegnać może jedynie pojawienie się nowej drużyny, z całkiem „młodej” planety. Ich wybór pada na Ziemię, gdzie wysyłają swojego zwiadowcę RL-9, powierzając mu misję – ma skompletować nową drużynę!

Na Ziemi RL-9 namierza grupę dzieciaków. Dzieli je wszystko: pochodzenie, rasa, sprawność, ale łączy miłość do piłki nożnej oraz podziw dla Roberta Lewandowskiego. Kosmiczny zwiadowca postanawia poznać tajemniczego, lecz wybitnego osobnika. Kiedy go odnajduje, piłkarz jest w trakcie ważnego meczu. W jednej chwili RL-9 przenosi „Lewego” do siedziby Międzygwiezdnej Federacji Piłki Nożnej, gdzie zaskoczony sportowiec dowiaduje się o swojej kosmicznej misji – ma stworzyć drużynę i poprowadzić ją do zwycięstwa podczas rozgrywek Galaktycznej Ligi!

„Kosmiczny wykop” to efekt pracy TVN-u oraz Studia Orange Animation. Kreskówka powstała pod nadzorem i przy ścisłej współpracy z Robertem Lewandowskim. Premiera pierwszego odcinka odbyła się 27 września 2020 r. Premierowe odcinki będą emitowane w niedziele o godz. 13:15 na antenie telewizji TVN i na platformie Player.pl. Powtórki zaplanowane są na niedziele (od 4 października) o godz. 8:00 na antenie TVN7.

Będąc sponsorem serii 26 odcinków, Sokołów promuje produkty z linii Sokoliki, kierowanej do najmłodszych wielbicieli mięsnych specjałów.